Ga naar hoofdinhoud

Veelgestelde vragen EU portability

  • Moet ik nog steeds een account hebben op de GoPlay website om een video te bekijken?

    Als je een aflevering van een programma wilt bekijken, moet je eerst en vooral een GoPlay-account hebben of aanmaken. Pas nadat je ingelogd bent én je je buiten België bevindt in een ander EU-land, krijg je een melding om je te verifiëren via een SMS-code. In België kan je onze video’s gewoon bekijken zonder extra verificatie.

  • Hoe weet de GoPlay website dat ik in het buitenland ben?

    Als je onze website bezoekt, wordt een check gedaan op je IP-adres. Dit is een unieke cijfercombinatie die je toestel toegewezen krijgt als je het met het internet verbindt en ervoor zorgt dat je op de gewenste plek terechtkomt. Je IP-adres bevat ook informatie over je locatie en deze wordt door GoPlay gebruikt om na te gaan of je al dan niet in het buitenland bent.

    Als je via je eigen Belgisch roaming-abonnement surft in de EU, krijg je een Belgisch IP-adres toegewezen en moet je deze verificatie niet doorlopen.

  • Kan ik ook in Zuid-Amerika naar de video’s kijken?

    Neen, deze functionaliteit is enkel toepasbaar binnen de landen van de Europese Unie.

  • Kan ik de video’s ook in Engeland bekijken?

    Neen, sinds de Brexit is de UK (en dus ook Gibraltar) geen lid meer van de EU, dus kan je daar onze video's niet langer bekijken.

  • Waarom een extra verificatie als ik in het buitenland ben?

    Op basis van Europese regelgeving, meer bepaald de Verordening van 14 juni 2017 betreffende grensoverschrijdende portabiliteit van online-inhoudsdiensten in de interne markt, mogen wij de video’s van GoPlay.be enkel beschikbaar maken voor personen die gewoonlijk in België verblijven en zich tijdelijk in een andere lidstaat van de Europese Unie bevinden.

  • Moet ik elke keer mijn gsm-nummer opgeven als ik een video wil kijken vanuit het buitenland?

    Neen, eens we je gsm-nummer geverifiëerd hebben blijft dit 3 maanden geldig zodat je gedurende je hele verblijf in de EU onze video’s kan bekijken. Na die 3 maanden zal je opnieuw je gsm-nummer moeten opgeven voor een nieuwe verificatie.

    Na 5 mislukte pogingen binnen een korte tijd blokkeren we deze verificatie, dit om spam-bots tegen te gaan. Als je per ongeluk geblokkeerd werd door dit systeem, geef ons dan even een seintje via hallo@goplay.be. We lossen het graag voor je op.

  • Doen jullie verder nog iets met het gsm-nummer dat ik opgeef voor deze verificatie?

    Neen, het gsm-nummer wordt enkel tijdelijk opgeslagen tot de verificatie afgerond is en wordt nadien meteen weer verwijderd. Naast de verificatie code, zal je dus geen andere berichten van ons ontvangen  Als je je gsm-nummer al eerder had ingevuld op je GoPlay-profiel, zal het daar wel blijven staan.  In dat geval zal je ook zien dat je nummer al vooraf ingevuld is voor de verificatie.

  • Moet ik betalen voor het ontvangen van de SMS?

    Neen, deze is gratis.