Ga naar hoofdinhoud

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over de website GoPlay.be?

  • Waarom kan ik vanuit het buitenland niet naar video's kijken?

    We beschikken niet over de juiste rechten om video's buiten de landsgrenzen aan te bieden.

  • Ik krijg de melding dat mijn adblocker geactiveerd is, maar die staat uit of ik heb geen adblocker. Wat moet ik nu doen?

    Als je de virusscanner Kaspersky gebruikt, zou het kunnen dat je de 'anti-banner optie' moet uitvinken bij je opties. Klik op 'Anti-bannersection' en kies voor 'disable anti-banner'.

    Indien je via Safari onze video's bekijkt, dan zou het kunnen dat je ‘materiaalblokkeringen’ moet uitschakelen. Hiervoor ga je naar het menu ‘Safari’ bovenaan, dan klik je op ‘Instellingen voor deze website…’ en vink je de optie ‘Schakel materiaalblokkeringen in’ uit.

  • Ik heb iets opgemerkt op de site wat volgens mij niet klopt

    We proberen onze website constant bij te sturen en up to date te houden, het zou inderdaad kunnen dat er tijdens dat proces iets mis is gegaan. Alvast bedankt om het op te merken. Laat ons hier even weten wat er aan de hand is en we gaan onmiddellijk aan de slag om het zo snel mogelijk op te lossen.

  • Ik krijg goplay.be niet geopend

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt via ons contactformulier, doen we onze uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    - url die je probeert te openen
    - print screen of video screen van wat je precies te zien krijgt
    - jouw logingegevens
    - De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails.com opent

    Je kan ook altijd eens proberen of het op een ander device, andere browser of ander netwerk wel lukt. Persoonlijke instellingen kunnen mee de oorzaak bepalen.

  • De site ziet er niet uit zoals zou moeten, de afbeeldingen laden niet

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt via ons contactformulier, doen we onze uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    - url die je probeert te openen
    - print screen of video screen van wat je precies te zien krijgt
    - jouw logingegevens
    - De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails.com opent

    Je kan ook altijd eens proberen of het op een ander device, andere browser of ander netwerk wel lukt. Persoonlijke instellingen kunnen mee de oorzaak bepalen.

  • Ik krijg de melding dat het programma niet beschikbaar is in het buitenland maar ik ben in België. Wat moet ik nu doen?

    Vanwege rechten zijn bepaalde video's niet beschikbaar in het buitenland. Hiervoor gebruiken wij geoblocking dat op basis van het IP-adres gaat bepalen of je de content mag zien of niet.

    Het kan voorkomen dat via een VPN-verbinding (van het werk?) of het toekennen van het IP-adres door uw provider u een buitenlands IP-adres heeft. Via de site http://www.supportdetails.com kan u o.a. uw IP-adres opzoeken.

    Wanneer u nadien naar de site https://whatismyipaddress.com/ip-lookup surft, kan u hier uw IP-adres ingeven en nakijken of dit een Belgisch IP-adres is of een buitenlands.

Heb je een vraag over een programma of een serie?

  • Hoe komt het dat GoPlay zoveel reclame toont?

    We proberen zoveel mogelijk kwalitatieve eigen programma’s en de beste buitenlandse films en series aan te bieden. Ook in de televisiewereld kost kwaliteit echter vaak veel. Als commerciële omroep halen we onze belangrijkste inkomsten uit het uitzenden van reclame. We proberen de reclametijd te beperken en houden ons uiteraard altijd aan de vastgelegde regels hierover.

  • Wordt mijn favoriete programma nog eens herhaald?

    Spijtig genoeg kunnen we geen films of series op verzoek uitzenden. Dat heeft onder andere te maken met de uitzendrechten. We kunnen namelijk niet de rechten van alle films of series verwerven. We rekenen er op dat GoPlay je veel kijkplezier bezorgt, en wie weet komt jouw favoriete film of serie vroeg of laat nog eens voorbij...

  • Wanneer start het nieuwe seizoen van…?

    Houd onze online communicatiekanalen goed in de gaten om op de hoogte te blijven van de start van een programma. Wie zich inschrijft op de nieuwsbrief, mist geen enkele aankondiging. Om je in te schrijven: surf naar je profiel en pas je nieuwsbrief voorkeuren aan.

  • Waarom stopt GoPlay middenin het seizoen van mijn favoriete serie?

    We proberen Amerikaanse series steeds zo snel mogelijk uit te zenden na hun lancering in de Verenigde Staten. Dat heeft echter tot gevolg dat we zelf genoodzaakt zijn een pauze in te lassen, wanneer de afleveringen niet tijdig beschikbaar zijn.
    Soms is het echter ook mogelijk dat we een ander programma of andere serie voorrang geven, omdat we merken dat de vraag hiernaar groter is. Houd in elk geval onze online communicatiekanalen zo goed mogelijk in de gaten om op de hoogte te blijven van het vervolg van jouw favoriete serie.

  • Waarom herhaalt GoPlay oude seizoenen van de series?

    Om iedereen de kans te geven om ook oudere seizoenen van afgelopen series te bekijken en om fans van nieuwe seizoenen de kans te geven om ook voorgaande afleveringen te leren kennen, zenden we vaak eerdere seizoen van de populairste buitenlandse series uit.

  • Ik heb gevoelige inhoud gezien op een uur waarop ik dat niet gepast vind.

    We geven programma’s altijd een leeftijdscodering mee wanneer dat van toepassing is. Gaande van 12+ tot 18+. Voor buitenlandse films en series halen we die informatie uit een internationaal opgesteld coderingssysteem en voor onze eigen programma’s kennen we die codes in overleg met de programmamakers zelf toe. Wanneer je echter het gevoel hebt dat die leeftijdscodering niet klopt voor een bepaalde aflevering of een bepaald programma, laat het ons via ons contactformulier zeker even weten.

  • Over de inhoud van een programma

    Heb je een vraag over een bepaald programma of een bepaalde aflevering, laat het ons via ons contactformulier dan even weten.

  • Ik heb een programmavoorstel

    We zijn steeds benieuwd naar nieuwe ideeën en voorstellen. Leg zo bondig mogelijk via ons contactformilier je idee uit en we contacteren je wanneer we meer informatie zouden willen.

  • Ik merkte op dat in programma X foute info werd gegeven.Ik merkte op dat in programma X foute info werd gegeven.

    Al onze programma’s worden met de meeste zorg en toewijding gemaakt, maar het zou natuurlijk altijd kunnen dat er een klein foutje in een van de producties is geslopen. We excuseren ons in dat geval en stellen alles in het werk om dat in de toekomst te vermijden. Laat via ons contactformulier even weten wat je hebt opgemerkt.

  • Kan ik een kopie krijgen van de aflevering?

    Neen, het is niet mogelijk om een kopie op welk medium dan ook te verkrijgen van onze programma’s. We zijn immers gebonden aan bepaalde uitzendafspraken met de rechtenhouders, waardoor we de inhoud niet mogen verspreiden buiten de tv-uitzending of online beschikbaarheid. Via onze site is het echter mogelijk om van de meeste eigen programma’s de afleveringen te bekijken.

Online afleveringen bekijken

  • Technische problemen: afspelen lukt niet, beeld blijft zwart of de aflevering hapert heel de tijd

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt via ons contactformulier, doen we onze uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    - url die je probeert te openen
    - print screen of video screen van wat je precies te zien krijgt
    - jouw logingegevens
    - De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails.com opent

    Je kan ook altijd eens proberen of het op een ander device, andere browser of ander netwerk wel lukt. Persoonlijke instellingen kunnen mee de oorzaak bepalen.

  • Waarom staat programma X er niet tussen?

    Vlaamse producties bieden we online aan tot een maand na de laatste aflevering. Voor buitenlandse series en films en voor sommige lokale programma’s beschikken we echter niet over de nodige online uitzendrechten en die programma’s kunnen we dus niet online aanbieden.

  • Waarom zijn de afleveringen verdwenen?

    De meeste van onze eigen programma’s zijn tot een maand na de laatste aflevering online beschikbaar. Uitzonderingen, zoals afleveringen van De Rechtbank en Topdokters, zijn omwille van afspraken met de betrokkenen tot een week na de tv-uitzending beschikbaar.

  • Kwaliteit is laag. Hoe komt dit?

    We proberen onze programma’s in een zo hoog mogelijke kwaliteit aan te bieden. Om laadtijden te beperken zorgen we er wel voor dat onze video’s niet in tv-kwaliteit worden aangeboden. Mocht je echter toch merken dat een bepaalde video in een opvallend lagere kwaliteit wordt aangeboden, laat het ons dan gerust weten via ons contactformulier, dan kijken we het zo snel mogelijk voor je na.

  • Kan dat via Chromecast? Apple tv?

    De video zelf kan je niet via Chromecast en Apple tv afspelen.
     

    Wanneer je via Chrome surft naar GoPlay.be, kan je de webbrowser wel casten naar je tv en de video op die manier afspelen via de tv.

  • Ik kan me niet aanmelden.

    Wanneer je je wachtwoord niet meer weet, kan je bij het aanmelden, klikken op ‘wachtwoord opnieuw instellen’. Je krijgt dan de kans om een nieuw wachtwoord in te stellen.
    Ondervind je nog steeds problemen, laat ons dan via ons contactformulier weten welke melding je te zien krijgt, dan proberen we het zo snel mogelijk in orde te brenge

Heb je een vraag over inschrijven als publiek of deelname aan een programma?

  • Waar kan ik me inschrijven om deel te nemen aan een bepaald programma?

    Wanneer we inschrijvingen zoeken, laten we dit weten op de site. Hou de site dus steeds goed in het oog.

  • Er gaat iets mis bij de inschrijving/het lukt me niet om me in te schrijven

    Laat ons via ons contactformulier even weten voor welk programma je je probeert in te schrijven en wat je precies te zien krijgt wanneer je probeert te bevestigen. We laten je iets weten van zodra het opnieuw moet lukken om je in te schrijven.

  • Kan ik op de hoogte worden gehouden wanneer jullie publiek/deelnemers zoeken?

    Wanneer je zeker wil zijn dat je als eerste op de hoogte bent, dan kan je je inschrijven op onze nieuwsbrief. Ga naar de je profiel op de site en pas je nieuwbrieven voorkeuren aan. Vanaf dat moment ontvang je de nieuwsbrief en ben je dus als eerste op de hoogte.

Heb je vragen voor onze juridische afdeling? 

Je kan hen rechtstreeks contacteren via legal@sbsbelgium.be

Mijn vraag staat er niet tusen ...

Contacteer ons via 1 van de contactformulieren en je berichtje komt meteen bij de juiste persoon terecht:

Ik heb een technisch probleem op de site
Ik heb een vraag over de inhoud van een programma
Ik heb een vraag over het uitzendschema van programma's of films
Ik wil adverteren op GoPlay.be